اهمیت پرسشنامه ها درسیستم تحقیقات بازار و جمع آوری داده بسیار زیاد است و به (ویزیتورها، مدرپها وبیوتی ادوایزر و..) کمک می کند تا اطلاعات مرتبط را به سرعت و به طور موثر به دست آورند. قبل از ایجاد پرسشنامه برای مطالعه خود، ابتدا باید معنای پرسشنامه ها و مزایا و...ستفاده از آنها را درک کنید.
پرسشنامه یک ابزار تحقیقی است که شامل مجموعه ای از سوالات است که برای جمع آوری اطلاعات مفید از پاسخ دهندگان استفاده می شود. این ابزارها شامل سؤالات کتبی یا شفاهی هستند. پرسشنامه ها ممکن است کیفی یا کمی باشند و می توانند به صورت آنلاین، تلفنی، کاغذی یا حضوری انجام شوند و لزوماً نیازی نیست که سؤالات با حضور محقق انجام شود. پرسشنامهها دارای سؤالات باز یا بسته هستند و گاهی اوقات ترکیبی از هر دو را به کار میگیرند. پرسشهای باز پاسخدهندگان را قادر میسازد تا به همان اندازه یا جزئی که میخواهند به زبان خودشان پاسخ دهند. سوالات بسته مجموعه ای از پاسخ های از پیش تعیین شده را در اختیار پاسخ دهندگان قرار می دهد که می توانند از بین آنها انتخاب کنند.
در حالی که این دو اصطلاح مترادف به نظر می رسند، اما کاملاً یکسان نیستند. پرسشنامه مجموعه ای از سوالات است که به منظور جمع آوری اطلاعات ایجاد می شود. این اطلاعات ممکن است برای نظرسنجی مورد استفاده قرار نگیرد. با این حال، همه نظرسنجی ها نیاز به پرسشنامه دارند. اگر از پرسشنامه برای نمونه گیری نظرسنجی استفاده می کنید، مهم است که مطمئن شوید که برای جمع آوری دقیق ترین پاسخ ها از پاسخ دهندگان طراحی شده است.
پرسشنامهها روشهای تحقیقاتی رایجی هستند زیرا ابزاری سریع، کارآمد و ارزان برای جمعآوری مقادیر زیادی از اطلاعات از حجم نمونه قابلتوجه ارائه میدهند. این ابزارها به ویژه برای اندازه گیری رفتار، ترجیحات، نیات، نگرش ها و نظرات آزمودنی مؤثر هستند.
پرسشنامه ها ویزیتور ها را قادر می سازد تا به صورت استراتژیک، مخاطبان هدف، پرسش ها و قالب خود را مدیریت کنند و در عین حال مقادیر زیادی داده را در مورد هر موضوعی جمع آوری کنند.
میتوانید نتایج نظرسنجی را با استفاده از ابزارهای تلفن همراه به سرعت و بدون زحمت جمعآوری کنید، پاسخها و اطلاعات بینش را در 24 ساعت یا کمتر به دست آورید.
پرسشنامه ها بسیار مقیاس پذیر هستند و به ویزیتور این امکان را می دهند که آنها را در در هر نقطه از جهان محدوه ویزیت ارسال کنند.
می توانید پرسشنامه خود را با هر تعداد سؤال در مورد هر موضوعی که می خواهید استاندارد کنید.
پرسشنامه ها اغلب دارای ابزارهای داخلی هستند که تجزیه و تحلیل را به صورت خودکار انجام می دهند و تفسیر نتایج را سریع و آسان می کنند.
• امکان ایجاد انواع پرسشنامه در سیستم تحقیقات بازار و جمع آوری داده آسه با توجه به نیاز شرکت های پخش و... وجود دارد.
• توانایی انتخاب مسیر ویزیتور در راستای پاسخ به پرسشنامه وجود دارد.( در این سیستم از جی پی اس برای بررسی دقیق و انتخاب بهترین مسیراستفاده میشود.)
• امکان رصد پرسشگر و مدیریت لحظهای پرسشنامه توسط مسئول مربوطه وجود دارد.
• ایجاد پرسشنامه تحت عنوان عملیات مدرپ
• ایجاد پرسشنامه تحت عنوان عملیات بیوتی ادوایزر
• ایجاد پرسشنامه های بازرسی و....
سیستم تحقیقات بازارو جمع آوری داده آسه
اکثر مشکلات در زمینه تحقیقات بازاریابی ماهیت پیچیده ای دارند و نیاز به جمع آوری داده های اولیه دارند. در چنین مواردی، پرسشنامه به ابزاری قدرتمند برای جمع آوری داده های اولیه تبدیل می شود.
سامان پژواک آسه تهران ، یوسف آباد ، خیابان بیستون نرسیده به میدان فاطمی ، کوچه دوم الف پلاک 10 ساختمان آسه ۰۲۱-۴۳۳۷۱ |
سامان پژواک آسه تهران ، یوسف آباد ، خیابان بیستون نرسیده به میدان فاطمی ، کوچه دوم الف پلاک 10 ساختمان آسه ۰۲۱-۴۳۳۷۱ |