در هر نوع کسبوکاری، مهم نیست که چه محصولاتی تولید میکنید، فروش نقشی حیاتی در بقای شما دارد. میزان فروش، سود و ضرر شما را تعیین میکند و هرچه این میزان بیشتر باشد، آینده روشنتری در انتظار کسبوکار شما خواهد بود. یکی از عوامل کلیدی که بر میزان فروش تأثیر میگذارد، پورسانت فروش تیم فروش شما است. عملکرد بهتر تیم فروش و بازاریابان شما مستقیماً به پیشرفت کسبوکار شما منجر میشود. فرمول پورسانت فروش میتواند بهطور قابلتوجهی بر انگیزه و کارایی تیم فروش تأثیر بگذارد. در این مقاله، به بررسی پورسانت فروش و نحوه محاسبه آن میپردازیم تا شما بتوانید از این ابزار قدرتمند به بهترین شکل بهرهبرداری کنید.
پورسانت (Pourcentage) که از واژه فرانسوی درصد گرفته شده، در زبان روزمره به معنای کمیسیون (Commission) است. وقتی فردی در کاری مشارکت میکند و بهعنوان پاداش در سود حاصل از آن شریک میشود، پورسانت دریافت کرده است.
پورسانت فروش مویرگی به تیم فروش یا بازاریابی شما انگیزه میدهد تا تعداد بیشتری از محصولات شما را بفروشند. این روش نهتنها هزینه اضافی نیست، بلکه معمولاً بیش از تبلیغات بر فروش تأثیر میگذارد. پورسانت فروش بهعنوان یک محرک عمل میکند و انگیزه و کارایی کارشناسان فروش را افزایش میدهد.
سیستم پورسانت در نرمافزار پخش مویرگی آسه برای مدیریت و تنظیم پورسانتها برای ویزیتورها، سرپرستان و مدیران فروش طراحی شده است. این ماژول با ارائه ابزارها و قابلیتهای پیشرفته به مدیران کمک میکند تا سیاستها و معیارهای پورسانت را بهصورت دقیق و انعطافپذیر تنظیم کرده و عملکرد ویزیتورها را بهبود بخشند.
کسبوکارها به فرمولی نیاز دارند تا براساس آن بتوانند هم ارزیابی درستی از عملکرد تیم فروش داشته باشند و هم اینکه بتوانند سیاستهای مربوط به تشویق و اعطای پورسانت را اعمال کنند. انجام این کار برای شرکتهای بزرگ به شکل دستی و سنتی امکانپذیر نیست.
سامان پژواک آسه تهران ، یوسف آباد ، خیابان بیستون نرسیده به میدان فاطمی ، کوچه دوم الف پلاک 10 ساختمان آسه ۰۲۱-۴۳۳۷۱ |
سامان پژواک آسه تهران ، یوسف آباد ، خیابان بیستون نرسیده به میدان فاطمی ، کوچه دوم الف پلاک 10 ساختمان آسه ۰۲۱-۴۳۳۷۱ |